Nazad      
             
     

VREME  ANGAŽOVANOG  ROKA  NIJE  PROŠLO

Na koncertu koji je u SKC-u nedavno održan povodom deset godina TV emisije Paket aranžman nastupali su pored ostalih i bendovi iz našeg grada: Sve ili ništa i Bjesovi. Bjesovi, rokeri po kojima smo postali čuveni u zemlji, ponovo sviraju. Bjesovi su učestvovali i na velikom rok koncertu u Novom Sadu, a milanovačka publika je mogla da ih čuje i vidi u sali bioskopa "Takovo" na nedavnom humanitarnom koncertu. Sve ovo bilo je povod za razgovor sa grupom.

Prvo smo Zorana Marinkovića - Marinka upitali kako je bilo na koncertima.

SKC je bio prepun. Atmosfera na nastupima svih grupa na desetogodišnjici Paket aranžmana je bila vrlo pozitivna. Novosadski Spens je od beogradskog SKC-a mnogo veći prostor, ali je i on bio pun ljudi. Tamo su nastupale uglavnom vojvođanske grupe, a od bendova iz ostatka Srbije pozvani su Bjesovi iz Gornjeg Milanovca i Ajsbrn iz Beograda. Mislim da nas je Vojvodina  tek sada zaista prihvatila...

Bjesovi nisu bili aktivni tri i po godine. Posle trećeg albuma, "Sve što vidim i sve što znam", nastupila je pauza. Došlo je do personalnih izmena. Maks više nije u grupi tako da je Zoran Marinković-Marinko, sada jedini vokal. U grupu se vratio Miroslav Marjanović-Mikak, koji je svirao bubnjeve na već legendarnom drugom albumu grupe. Od stare postave tu je još i gitarista Zoran Filipović-Fićo, koji je u grupi od njenog osnivanja. Novi članovi su Slobodan Vuković-Bili, gitara i Dragan Arsić-Tilt, bas.

Pošto sam u dogovoru sa Maksom rasturio bend, mislio sam da se više nikada neću baviti muzikom, ali su vrlo brzo, posle samo par meseci od raspada grupe, a u narednih dve godine, iz druženja sa Ugom (Goran Ugarčina), Laletom (Vlastimir Matović), Igorom Jovanovićem, Predragom Drčelićem (Trula Koalicija), Sandrom Karanović i drugima, nastali nekoliko, još neobjavljenih, vrlo zanimljivih albuma. Osim rada na muzici, drugačijoj od muzike Bjesova, i sa nekim drugim ljudima, tih godina sam, predajući likovno u Osnovnoj školi na Rudniku, u jednom fantastičnom nastavničkom kolektivu mudro vođenom od strane tadašnjeg direktora Slobodana Markovića, pokušao da na svoj način tamošnjoj deci približim svet umetnosti. Mislim da je i domaćoj i svetskoj umetničkoj sceni učinjena medveđa usluga povlačenjem umetnosti u uske elitističke bogataške i intelektualne krugove. Naravno, umetnička misao je u postmodernoj umetnosti otišla izvanredno široko i duboko, ali, siguran sam da je nije nemoguće približiti ljudima drugih interesovanja i zanimanja.

Dobrom voljom našeg Kulturnog centra i njegovog direktora Branke Vuković, Bjesovi već devet meseci imaju probe u sali bioskopa Takovo. Za to vreme, nova ekipa je sazrela kao tim; počeli smo da radimo nove pesme a stare su dobile novo ruho i ponovo počele da žive. O tome kada će izaći novi album, ne bih pričao, zato što iz sopstvenog iskustva znam da stvarnost skoro obavezno demantuje obećanja, pa čak i ako ona isključivo zavise od nas samih.

Kakva je sada rok scena u Srbiji? Gde je mesto rokenrola danas?

Mladi ljudi koji stvaraju i slušaju rokenrol kod nas su jedan od najosvešćenijih delova srpske populacije. Pogledaj, šta su de­vedesetih pevali Bjesovi, Direktori, DLM, Darkvud Dab i ostali. U vreme prvih šetnji rokeri su, svi do jednog, stali uz šetače i zbog toga, naravno, izgubili medije i dospeli na krajnju marginu društvenog života gde se i dan danas nalaze. Takva pozicija podrazumeva malo teži opstanak za rok umetnike, ali i slobodu da neucenjeni kažu tačno šta misle i osećaju...

D. Petković